برنامه باشگاه کاویان برای پیمایش زشک به کاهو

برنامه باشگاه کاویان برای پیمایش زشک به کاهو

روستای زشک:

روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمۀ درۀ شاندیز و در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده استعبارت زشک برگرفته از زو اشک به معنی چشمه های جوشان است. وجود چشمه سارهای منحصر به فرد و متعدد این روستا آن را به یکی از دیدنی ترین مکانهای دیدنی در خراسان رضوی تبدیل کرده است.

روستای زشک مشهد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. رودخانه دائمی زشک از جنوب روستا می‌گذرد و همراه با باغ‌های زیبا و هوای مطبوع هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.مسیر های خاص کوهنوردی این روستا، آن را به مکانی مناسب برای کوهنوردی تبدیل کرده است.

  روستای کاهو :

  روستای کاهو با قدمتی حدود ۷ قرن از توابع بخش گلبهار در منطقه خرم دره در ۳۶ کیلومتری جنوب شرق شهر چناران قرار گرفته است و رودخانه دائمی دولت آباد از میان این آبادی می گذرد .این روستا روستایی ییلاقی با زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم می باشد. این روستا دارای چندین رودخانه می باشد که تمامی آنها فصلی بوده و در تابستان ها خشک می شوند. همچنین مسیر اصلی رفتن به پیست اسکی دولت آباد از این روستا می گذرد.

پیمایش در این برنامه از روستای زشک آغاز شده و طبق مسیر نقشه زیر با پیمایش ۱۴٫۶ کیلومتر در روستای کاهو به پایان می رسد.www.kaviangroup.com

درباره نویسنده